„Bigg
Boss” este un pachet total - un festival de criză al unui spectacol, un
studiu de caz asupra comportamentului uman și un teren de testare
pentru caracterul și forța mentală a vedetelor (controversate) atunci
când li se face să trăiască fără facilități. Și, de asemenea, un tonomat
săptămânal cu melodii din filmele lui Salman Khan. Este un spectacol
ciudat. Unde mai întâlnești să vezi oamenii dansând pe melodii pline de
viață imediat ce se trezesc? Și de unde mai poți vedea o normalizare și
banalizare elitistă a fiecărui viciu care distruge societatea?
Pe Twitter există tot atâtea abuzuri, lupte, mușcături în spate și misoginie, pe cât sunt în reality show. Atât
de mult, încât într-un moment în care India se întristează pentru cazul
gangrapei Hathras, o economie de scufundare și noul coronavirus,
tendințele de top de pe site-ul de micro-blogging sunt conduse de „Bigg
Boss” și de concurenții săi actuali și foști.
Sidharth
Shukla, câștigătorul celui de-al treisprezecelea și cel mai reușit
sezon al spectacolului, are o armată de fani - cunoscută sub numele de
SidHearts și îi face să devină hashtag-uri în tendințe aproape în
fiecare zi. Funcționează
ca un sistem de susținere - gata în orice moment să-și apere idolul
chiar și atunci când el trece peste bord cu agresiunea sa.
Un
alt concurent celebru este Shehnaaz Kaur Gill, de asemenea, un prieten
apropiat (sau așa știm) al lui Sidharth. Fanii ei sunt numiți
„Shehnaazians” - întotdeauna în brațe împotriva SidHearts. Motivul este
eticheta „SidNaaz”. Utilizatorii Twitter, între 12-13 și 36-37, se luptă
între ei pentru a demonstra cine - între Sidharth și Shehnaaz - l-a
„folosit” pe celălalt în timpul desfășurării spectacolului. Fanii lui
Shehnaaz îl numesc pe Sidharth cu nume de nedescris și viceversa -
atunci când cele două vedete au garantat întotdeauna legătura și
prietenia lor incasabilă.
Nimeni nu câștigă - nici măcar SidNaazians. Și tocmai vorbind, doar Sidharth și Shehnaaz pierd. Aproape pe urmele înșelăciunii TV TRP a venit o altă treabă pe nume „Bigg Boss 14”. Rapoartele
spun că producătorii spectacolului voyeuristic au vrut să acopere
popularitatea sezonului trecut și i-au cerut lui Shukla să adauge
condimente și „tot ce este frumos” la distribuția altfel blandă.
Al
doilea sezon al sezonului 11 Hina Khan și câștigătorul sezonului 7
Gauahar Khan au fost, de asemenea, invitați ca ceea ce ei numeau
„seniori”. Și ceea ce sa întâmplat a fost surprinzător. Gauahar
s-a legat de Sidharth - același bărbat pe care l-a ascuns pe Twitter pe
tot parcursul sezonului 13. Sidharth și Hina s-au păcălit dând naștere #SidHina .
Cu
toate acestea, hashtagul a murit ca o moarte tragică spre sfârșitul
perioadei lor când un videoclip cu Hina aruncând o umbră pe Shuklajee a
devenit viral. Dar Sidharth nu s-a schimbat deloc. A cochetat ca un
profesionist, a țipat la decibeli mari și a luptat ca sinele său S13.
Prezența sa în Bigg Boss 14 a adus TRP-urile în primele săptămâni ale
cursei și, pentru aceleași numere, canalul i-a dat un rămas bun
cerimonial. Din cauza mai multor globi oculari.
Și mai mult din acest interes implică mai multe războaie pe social media. Exact asta s-a întâmplat. Mai
multe „căpușe albastre” de pe Twitter au luat poziție pentru duo-ul
Khan când Rubina Dilaik, o concurentă, a strigat „puterea femeii” la
televizor - pe o problemă care nici măcar nu avea legătură cu femeia. S-au
alăturat din nou cu Hina și Gauahar când Bigg Boss a declarat că echipa
lui Sidharth într-o sarcină a pierdut din cauza „bahumatului” (citiți:
majoritate).
Adevărul
este că majoritatea fețelor de pe Twitter care iau poziție pentru un
comportament non-abuziv și neagresiv într-un spectacol care se
desfășoară exclusiv în aceste premise este mai mult o farsă. Și
creaturile fără chip de pe Twitterverse, care oferă lecțiilor vedetelor
despre cum să se comporte la televiziunea națională, nu sunt nici
sfinți.
Publicul
neutru pentru o emisiune precum „Bigg Boss” este un mit, iar ceea ce se
întâmplă pe rețelele de socializare este, prin urmare, un remorcher
între fanii vedetelor care participă la spectacol. Nu există nicio validare morală sau etică a oricărei acțiuni care se întâmplă fie în emisiune, fie pe social media.
Este
un spectacol - și a fost repetat suficient de gazda Salman Khan - în
care o persoană trebuie să se proiecteze cu o anumită valoare. Poate fi un Sidharth cu mintea și agresivitatea sa logică, sau poate fi un Shehnaaz cu realitatea și dungile sale distractive. Poate fi un Gauahar cu spiritul ei feist sau poate fi un Vikas Gupta cu strategiile sale. Aceste
valori vin cu prețul suprimării părții mai bune a caracterului cuiva -
Sidharth și-a pus destul de des latura amuzantă și emoțională și Gauahar
partea ei umană în anotimpurile lor respective.
Proiecția
defectelor lor devine punctul de vorbire al orașului și apare o bătălie
prostească de PR în toate rețelele sociale. Cei care cunosc, să zicem,
persoana A personal sau din față îi fac parte și îi bătăuiesc pe toți
adversarii. Același lucru este valabil și pentru persoana B. Liniile de
război sunt trasate în întregime - pe Twitter și Instagram - prin
postări și videoclipuri. Probleme mai serioase, precum împuternicirea
femeilor, feminismul și șovinismul sunt luate în pas - chiar și atunci
când întreaga emisiune arde de competiție între toți concurenții și nu
de două sexe.
Jurnaliștii
- cu loialități și alianțe - devin, de asemenea, un partid la nayaying.
Fanii - mai ales între vârsta de 15 și 40 de ani - sunt influențați și,
prin urmare, scad discursul unei lupte fără consecințe până la adâncimi
abisale, uneori, de rușine și uneori, de rușine. Șocul de vârstă a
devenit, de asemenea, un instrument în al treisprezecelea sezon, în care
Sidharth Shukla a fost de multe ori spus - în emisiune și pe rețelele
sociale - avea 39 de ani.
Tragedia este că publicul cade pentru ea. Cum altfel poți explica tendințele zilnice făcute în numele acestor concurenți? Bătăliile idolilor lor devin proprii, iar tendințele riguroase se petrec zi și noapte. Desigur, unii, în mai multe cazuri, participă la roboți pentru a crește prezența pe o rețea socială a unei fețe necunoscute. Dar mai mult de jumătate sunt un public autentic - format din carne și sânge, care își petrec timpul prețios în tendințe.
Există
și o coadă separată de influențatori din rețelele sociale care, prin
recenzii video, încearcă și „influențează” percepția unui lot mai mare. Câțiva
dintre ei sunt foști concurenți ai anotimpurilor anterioare - și este
de la sine înțeles că au fost responsabili pentru mai mult de jumătate
din vicii pe care pretind că le-au chemat la recenzii.
Ultimul sezon al „Bigg Boss” a permis spectatorilor să urmărească fluxul live din casă. Acest
lucru a dovedit cu siguranță ceea ce s-a spus despre spectacol - este
posibil să nu fie scris, dar este un spectacol foarte editat. Sezonul
14 a avut atât de multe momente în fluxul live - cum ar fi Sidharth,
care a meritat să fie transmis în transmisie în episodul principal. Dar nimănui nu i-ar fi plăcut distracția. Drama vinde - asta înseamnă „Bigg Boss”.
Nicio
celebritate sau concurent - care trăiește cu fețe necunoscute - nu
merită să fie judecat pe baza filmărilor de 24 de ore, într-un episod de
o oră. Dacă ar fi deloc judecați, trebuie să se bazeze pe cât de reali sunt - aceasta este adevărata provocare. Judecarea
lor, umbrirea lor sau reprimarea lor din orice alt motiv este doar o
pozitivitate toxică (citiți: umbrirea și rușinarea - de toate felurile -
sunt la fel de rele ca abuzurile, poate chiar mai rele).
„Bigg
Boss” este un spectacol non-serios despre toate problemele neserioase
din viață - un amestec prostesc de campanii de relații publice, războaie
de fani și comportament uman în carantină (citiți: și fără telefoane
mobile) - creat exclusiv pentru a distra public. E timpul să încetăm să o luăm atât de în serios.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu