sâmbătă, 22 septembrie 2018

Editarea DNA: Închirierea unui proteste - Loveyatri în momentul intoleranței

În această epocă de "intoleranță competitivă", luarea infracțiunii a devenit un drept de naștere. Fie că este vorba despre o carte, un film, o piesă sau un cântec, orice încercare creativă care nu este conformă cu așa-numitele standarde de decență ale unei comunități riscă să suporte mânia tutorilor morali. Mai rău, industria infracțiunilor înflorește și își face simțită prezența din când în când cu unele drame musculare și cu cifru octanic.
Filmul Loveratri , producătorul filmului Salman Khan, care a fost transformat acum în Loveyatri , a căzut în fața unui grup francez Hindutva, Hindus Hi Aage (HHA), care a anunțat o recompensă a lui Rah 2 lakh pentru că a lovit public Salman Khan. Într-o venă mai ușoară, oricine dorește să facă față acestei provocări ar putea sfârși prin a-și rupe propriul limbaj, deoarece superstarul este înconjurat de o grămadă de bodyguarzi.
Cu toate acestea, indignarea HHA se limitează la ridicol. Industria cinematografică hindusă, în special cele care creează gunoaie, o joacă în siguranță pentru că vrea să se întoarcă frumos în box-office. Ideea este de a distra și de a rake în moolah. Loveyatri , ca orice film Salman Khan, se încadrează în această categorie. A lua în serios titlul unui astfel de film și apoi a roti o narațiune de insultă a hinduismului, legând-o cu luna sfântă a lui Navratri, este un exercițiu de ridicolitate sublimă.
În mod ideal, grupuri precum HHA ar trebui să fie ignorate, dar secțiunile mass-media care doresc să sensalizeze astfel de amenințări adaugă combustibil la foc, oferindu-le cele 15 minute de faimă. Nu cu mult timp în urmă, filmul de epocă Padmavati , numele sa schimbat în Padmaavat , iar protestele acerbe pe care le-a declanșat, au ținut națiunea pe niște cărți .
Rashtriya Rajput Karni Sena (RRKS), o organizație bazată pe Rajasthan, a fost catapultată în lumina reflectoarelor pentru valoarea sa neplăcută. RRKS a trăit până la reputația sa, prin vandalizarea teatrelor, agitându-se pe străzi și amenințând că va alunga nasul actorului Deepika Padukone dacă filmul va fi lansat. După multă vreme, Padmaavat a văzut lumina zilei când tabla de certificare a filmului a permis eliberarea sa fără nici o reducere, ci cu cinci modificări. Prin estimări conservatoare, regizorul lui Sanjay Leela Bhansali, magnun opus, a colectat mai mult de 500 de croați în întreaga lume.
Controversa a asigurat că oamenii au văzut filmul doar dacă ar fi în stare să-și dea seama dacă el a meritat. Cine stie daca HHA va sfarsi cu adevarat sa dea publicitate in mod nejustificat filmului? La un nivel mai profund, trebuie să intrăm în legătură cu pragul de toleranță scăzut al unei societăți și cu normalizarea violenței ca mijloc de disidență.
În același timp, ar trebui să recunoaștem de asemenea faptul că, oferindu-se cerințelor grupurilor marginale, guvernele de stat au oferit virtual o carte blanchee pentru lumpenele. Să recunoaștem: Politica din India se axează în cea mai mare parte pe identitate, religie și etnie. De la Salman Rushdie la scriitorul Tamil Perumal Murugan, scriitori, artisti si artisti au devenit o pradă usoara pentru diferite tipuri de grupuri care au impus o cultura de interdictie in tara.
Pentru tot ce merită, remorca lui Loveyatri seamănă cu alte nenumărate pete ale genului, poate fi numită altceva decât vulgar. Dar atunci, cine va clopoteasca pisica "ofensata"?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu