Rolurile starurilor de
la Bollywood în campania electorală a lui Narendra Modi
Salman Khan si Narendra Modi FOTO AFP
La începutul acestui an, mai multe nume celebre de la Bollywood au luat
un avion privat din capitala filmului în India, Mumbai, spre New Delhi,
pentru o întâlnire privată cu prim-ministrul Narendra Modi, potrivit
Reuters.
Ştiri pe aceeaşi temă
India cumpără sisteme S-400 de la Rusia, în pofida avertismentelor
SUA...
India se alătură puterilor spaţiale: Premierul Modi a anunţat
efectuar...
Ulterior, actorul Ranveer Singh, care are aproape 22 de milioane de fani
pe Instagram, a postat o fotografie cu el, îmbrăţişându-l pe Modi,
însoţită de un text prin care îşi exprima „bucuria” privind întâlnirea,
reuşind să adune peste 3 milioane de aprecieri.
Bollywood-ul joacă un rol-cheie în campania lui Modi pentru un al doilea
mandat, arătându-şi susţinerea pentru el atât la TV, cât şi în alte
medii, în feluri subtile sau evidente, o schimbare faţă de relaţiile
trecute pe care starurile bollywoodiene le-au avut cu politicienii.
Modi i-a rugat pe producători şi staruri să „vorbească despre patriotism
şi despre cultura şi valorile indiene“ în filmele lor, a spus
producătorul Mahaveer Jain, care a organizat întâlnirea de pe 10
ianuarie.
Oamenii mai tineri de 35 de ani constituie aproape două treimi din
populaţia Indiei de aproximativ 1,3 miliarde, peste 15 milioane votând
pentru prima dată în alegerile generale care încep joi şi susţinerea
venită din partea starurilor de cinema s-ar putea dovedi esenţială.
Modi a obţinut uşor victoria în 2014, dar de data aceasta, problemele
din mediul rural şi îngrijorările privind lipsa locurilor de muncă
ameninţă să facă mai dificilă misiunea partidului său de a triumfa în
alegerile care se întind pe parcursul a peste o lună, numărarea
voturilor având loc pe 23 mai.
În ultimele luni, Modi s-a întâlnit în privat de cel puţin patru ori cu
mai multe personalităţi de la Bollywood, cele mai multe dintre ele
postând selfie-uri cu el pe social media, alături de texte laudative.
„Ne-ar plăcea ca împreună să inspirăm şi să provocăm schimbări pozitive
spre o India transformatoare“, spune un text de pe Instagram al
regizorului Karan Johar, însoţit de o poză cu el şi Modi, care a
câştigat peste 1 milion de aprecieri. El a mulţumit guvernului pentru că
a redus taxele pentru biletele la film.
„Probabil că nu există vreun politician în istoria politicii indiene
care să fi fost capabil să creeze un program de apelare la celebrităţi
precum Narendra Modi“, a spus Joyojeet Pal, profesor la Universitatea
din Michigan, care a analizat ce a postat Modi pe social media, din 2009
încoace.
Mişcarea Bollywood-ului de a-l susţine pe Modi şi pe partidul său
naţionalist Bharatiya Janata contrastează cu Statele Unite, unde
Hollywood-ul a susţinut, de regulă, cauzele stângii şi pe democraţi, mai
recent ironizându-l pe preşedintele Donald Trump şi Partidul
Republican.
În urma unui studiu publicat miercuri, premierul Narendra Modi este cel
mai popular lider politic de pe Facebook, cu 43,5 milioane de fani ai
paginii sale personale. Modi este urmat de preşedintele american Donald
Trump, cu 23 de milioane de like-uri pe pagina sa şi regina Rania a
Iordaniei ocupă a treia poziţie, cu 16,9 milioane de urmăritori.
Cel mai mare hit
Dincolo de social media, Bollywood a lansat, anul acesta, trei filme cu
actori principali în roluri de prim-miniştri. Unul dintre ele a avut
câştiguri de peste 35 de milioane de dolari la box office, în India.
Modi şi miniştrii săi au evocat filmul în nenumărate rânduri, pelicula
lăudându-i indirect pe prim-ministru şi pe consilierul său pentru
securitate naţională pentru plănuirea unui atac din 2016 despre care
India spune că a lovit tabere teroriste din Kashmirul administrat de
Pakistan.
Însă regizorul Aditya Dhar a spus că filmul nu are înclinaţii
politice.„Filmul meu este o dedicaţie pentru Armata indiană“, a declarat
Dhar pentru Reuters, în ianuarie. „În el este vorba despre sacrificiile
pe care ei (militarii) le fac pentru concetăţenii lor“.
Nu toată lumea este de partea lui Modi
Peste 800 de artişti de teatru, actori şi regizori i-au îndemnat,
săptămâna trecută, pe votanţi să nu-l sprijine pe Modi, însă cu excepţia
câtorva, cei mai mulţi sunt producători de filme independente sau
documentare, care nu au aceeaşi influenţă ca figurile de la Bollywood.
„Omul prezentat ca salvatorul naţiunii acum cinci ani a distrus
bunăstarea a milioane prin intermediul politicilor sale“, au transmis ei
pe site-ul Artists Unite.
„Facem apel la concetăţenii noştri să voteze pentru iubire şi
compasiune, pentru egalitate şi dreptate socială, şi pentru învingerea
forţelor întunecatre şi a barbariilor“.
Principalul partid de opoziţie, Congresul Naţional Indian, a încercat,
de asemenea, să atragă Bollywood-ul de partea sa şi mai multe surse au
menţionat că producătorii de filme au fost invitaţi să-l întâlnească pe
liderul formaţiunii, Rahul Gandhi.
Citeste mai mult: adev.ro/ppqnjf
Citeste mai mult: adev.ro/ppqnjf
Rolurile starurilor de
la Bollywood în campania electorală a lui Narendra Modi
Salman Khan si Narendra Modi FOTO AFP
La începutul acestui an, mai multe nume celebre de la Bollywood au luat
un avion privat din capitala filmului în India, Mumbai, spre New Delhi,
pentru o întâlnire privată cu prim-ministrul Narendra Modi, potrivit
Reuters.
Ştiri pe aceeaşi temă
India cumpără sisteme S-400 de la Rusia, în pofida avertismentelor
SUA...
India se alătură puterilor spaţiale: Premierul Modi a anunţat
efectuar...
Ulterior, actorul Ranveer Singh, care are aproape 22 de milioane de fani
pe Instagram, a postat o fotografie cu el, îmbrăţişându-l pe Modi,
însoţită de un text prin care îşi exprima „bucuria” privind întâlnirea,
reuşind să adune peste 3 milioane de aprecieri.
Bollywood-ul joacă un rol-cheie în campania lui Modi pentru un al doilea
mandat, arătându-şi susţinerea pentru el atât la TV, cât şi în alte
medii, în feluri subtile sau evidente, o schimbare faţă de relaţiile
trecute pe care starurile bollywoodiene le-au avut cu politicienii.
Modi i-a rugat pe producători şi staruri să „vorbească despre patriotism
şi despre cultura şi valorile indiene“ în filmele lor, a spus
producătorul Mahaveer Jain, care a organizat întâlnirea de pe 10
ianuarie.
Oamenii mai tineri de 35 de ani constituie aproape două treimi din
populaţia Indiei de aproximativ 1,3 miliarde, peste 15 milioane votând
pentru prima dată în alegerile generale care încep joi şi susţinerea
venită din partea starurilor de cinema s-ar putea dovedi esenţială.
Modi a obţinut uşor victoria în 2014, dar de data aceasta, problemele
din mediul rural şi îngrijorările privind lipsa locurilor de muncă
ameninţă să facă mai dificilă misiunea partidului său de a triumfa în
alegerile care se întind pe parcursul a peste o lună, numărarea
voturilor având loc pe 23 mai.
În ultimele luni, Modi s-a întâlnit în privat de cel puţin patru ori cu
mai multe personalităţi de la Bollywood, cele mai multe dintre ele
postând selfie-uri cu el pe social media, alături de texte laudative.
„Ne-ar plăcea ca împreună să inspirăm şi să provocăm schimbări pozitive
spre o India transformatoare“, spune un text de pe Instagram al
regizorului Karan Johar, însoţit de o poză cu el şi Modi, care a
câştigat peste 1 milion de aprecieri. El a mulţumit guvernului pentru că
a redus taxele pentru biletele la film.
„Probabil că nu există vreun politician în istoria politicii indiene
care să fi fost capabil să creeze un program de apelare la celebrităţi
precum Narendra Modi“, a spus Joyojeet Pal, profesor la Universitatea
din Michigan, care a analizat ce a postat Modi pe social media, din 2009
încoace.
Mişcarea Bollywood-ului de a-l susţine pe Modi şi pe partidul său
naţionalist Bharatiya Janata contrastează cu Statele Unite, unde
Hollywood-ul a susţinut, de regulă, cauzele stângii şi pe democraţi, mai
recent ironizându-l pe preşedintele Donald Trump şi Partidul
Republican.
În urma unui studiu publicat miercuri, premierul Narendra Modi este cel
mai popular lider politic de pe Facebook, cu 43,5 milioane de fani ai
paginii sale personale. Modi este urmat de preşedintele american Donald
Trump, cu 23 de milioane de like-uri pe pagina sa şi regina Rania a
Iordaniei ocupă a treia poziţie, cu 16,9 milioane de urmăritori.
Cel mai mare hit
Dincolo de social media, Bollywood a lansat, anul acesta, trei filme cu
actori principali în roluri de prim-miniştri. Unul dintre ele a avut
câştiguri de peste 35 de milioane de dolari la box office, în India.
Modi şi miniştrii săi au evocat filmul în nenumărate rânduri, pelicula
lăudându-i indirect pe prim-ministru şi pe consilierul său pentru
securitate naţională pentru plănuirea unui atac din 2016 despre care
India spune că a lovit tabere teroriste din Kashmirul administrat de
Pakistan.
Însă regizorul Aditya Dhar a spus că filmul nu are înclinaţii
politice.„Filmul meu este o dedicaţie pentru Armata indiană“, a declarat
Dhar pentru Reuters, în ianuarie. „În el este vorba despre sacrificiile
pe care ei (militarii) le fac pentru concetăţenii lor“.
Nu toată lumea este de partea lui Modi
Peste 800 de artişti de teatru, actori şi regizori i-au îndemnat,
săptămâna trecută, pe votanţi să nu-l sprijine pe Modi, însă cu excepţia
câtorva, cei mai mulţi sunt producători de filme independente sau
documentare, care nu au aceeaşi influenţă ca figurile de la Bollywood.
„Omul prezentat ca salvatorul naţiunii acum cinci ani a distrus
bunăstarea a milioane prin intermediul politicilor sale“, au transmis ei
pe site-ul Artists Unite.
„Facem apel la concetăţenii noştri să voteze pentru iubire şi
compasiune, pentru egalitate şi dreptate socială, şi pentru învingerea
forţelor întunecatre şi a barbariilor“.
Principalul partid de opoziţie, Congresul Naţional Indian, a încercat,
de asemenea, să atragă Bollywood-ul de partea sa şi mai multe surse au
menţionat că producătorii de filme au fost invitaţi să-l întâlnească pe
liderul formaţiunii, Rahul Gandhi.
Citeste mai mult: adev.ro/ppqnjf
Citeste mai mult: adev.ro/ppqnjf
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu