duminică, 16 iunie 2019

Salman Khan este cea mai mare stea din cinematograful hindi de astăzi, ceea ce înseamnă că filmele ca Bharat trebuie interpretate mai degrabă decât revizuite. Vedetele de film indiene îndeplinesc un imperativ istoric prin faptul că filmele lor mitologizează aspecte ale experienței contemporane și, când a trecut momentul, trebuie să se reinventeze. Dilip Kumar sa apropiat de metoda care a acționat la începutul carierei sale (Babul, 1950), evitând stereotipurile din cauza libertății existențiale implicate de Independență - sensul că cineva își poate alege acțiunile în loc să se conducă pur și simplu în funcție de rolurile sociale date. Una captează actorul în aceste filme timpurii, pregătite pentru a decide despre afilieri, cu încă o viață care se întinde în fața lui. Dar, în curând, sa mutat la stereotipul rustic din Naya Daur (1957) și a continuat cu actul convențional (Ganga Jumna, 1962). Faza lui Angry Young Man a lui Amitabh Bachhan a durat doar câteva filme, când a fost nevoie de reprezentare marginalizată. Shah Rukh Khan sa îndepărtat de rolurile sale deviante și deprimați timpuriu (Dilwale Dulhaniya Le Jayenge, 1995) și a devenit nerecunoscut mai târziu în cariera sa (Raees, 2017).

    Cele mai mari vedete masculine ale oricărei ere întruchipează anxietățile și așteptările sociale și nu se poate "evalua" performanțele lor; ceea ce "sunt" este mult mai important decât ceea ce fac ".

Steaua femeii este mai puțin importantă din cauza fundațiilor patriarhale ale divertismentului indian de film. Ele câștigă semnificație atunci când lupta feminină este chestiunea tratată, la fel ca în Andaz (1949), Dhool Ka Phool (1959) sau Aradhana (1969).

Importanța lui Salman Khan este de o ordine ușor diferită, pentru că el a câștigat statură când Bollywood sa împărțit în două tipuri diferite de cinematografe - prima de catering în mare parte pentru un public vorbitor de limba engleză (3 Idiots, 2009) cu putere de cheltuieli, din cauza creșterii noua economie și alta care încearcă să reziste "Indiei anglofone" (Dabangg, 2010). În cazul în care cinematograful hindi a fost până acum nediferențiat și pan-indian, creșterea multiplexului și decalajul tot mai mare dintre ceea ce au plătit diferite audiente au văzut un cinematograf anglofon și un cinematograf non-anglofon care apărea separat, cinematograful anglofon prosperând în orașe, iar celălalt destinate orașelor mai mici.
Bharat: Cel mai recent film al lui Salman Khans, care se adresează clasei muncitoare, este mai degrabă naționalist decât patriotic

Salman Khan într-o încă de la Bharat. Facebook / BharatMovie2019

Cinematograful anglofon este recunoscut din titlurile în engleză și din bucăți de dialog în limba engleză. Asocierea cinematografului non-anglofon, în mod special cu orașele mici, poate fi o simplificare, deoarece migrația în masă a avut loc în metropole și se întâmplă bine și în metropole. Dar problema importantă aici este că Salman Khan domnește în lumea filmului non-anglofon, motiv pentru care ezitarea lui cu engleza este adesea o modalitate de a defini un protagonist al lui Salman Khan.

Bharat este un epic istoric despre o persoană în vârstă care astăzi își amintește de trecutul său, începând cu Partition. Bharat (Salman Khan) este un băiat numit după viitoarea țară de către tatăl său, Gautam Kumar (Jackie Shroff), care se ocupă de o stație de cale ferată din actualul Pakistan. Când trenurile ajung în ajunul Independenței pline de cadavre, familia scapă de partea indiană, dar fiica mică Gudiya și tatăl sunt amândoi pierduți. Bharat vine la Delhi împreună cu mama sa și se reîntâlnesc cu mătușa lor, care deține un magazin de rații în Old Delhi, cuvintele tatălui său încredințându-i familiei să-i sune în urechi.

Călătoria lui Bharat (cu prietenul său din copilărie, Vilayati Khan) este prezentată în termeni de spectacol, iar cea mai timpurie aventură ca adult este ca un motociclist de circ în ceea ce se numea "binele morții". Circul se închide în cele din urmă și Bharat trebuie să-și găsească un loc de muncă care să-l câștige suficient pentru a-l ține departe de penurie. În aproape fiecare punct, filmul subliniază statutul economic al lui Bharat, care este clasa muncitoare obișnuită. Ceea ce îl marchează este eroismul său în orice situație, mai degrabă decât accesul la resurse uriașe. Următoarea afacere a lui Bharat este de a se alătura unei echipe conduse de Golf și de foraj pentru petrol, iar inginerul său principal este Kumud Raina (Katrina Kaif). Pe teren, Bharat este încă o dată eroic - salvând echipa sa prinsă în subteran - și inginerul său se îndrăgostește în mod corespunzător de el și propune public căsătoria. Bharat, totuși, nu poate fi de acord din cauza promisiunii date tatălui său, care ia încredințat familia.

Sărbătoarea lui Bharat din Orientul Mijlociu și Orient se întâmplă în anii '70, iar filmul încearcă să cronologizeze în mod similar cariera protagonistului, dar există puține dovezi ale evenimentelor contemporane la nivel de teren din India. Nu se face nici o mențiune despre Indira Gandhi și despre situația de urgență sau despre violența din Punjab.

    Protagonistul numit după națiune implică alegorie, dar natura alegoriei rămâne incertă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu